FANDOM

Rysn – młoda Thaylenka uczącą się fachu kupca. Jej mistrzem jest Vstim.

Biografia Edytuj

Rysn jest młodą, szesnastoletnią Thaylenką, uczącą się na kupca. Podróżuje wraz ze Vstimem. Razem z nim odwiedza Shinovar, gdzie Vstim handluje z Shinami wymieniając z nimi metal (dusznikowany, więc otrzymany bez niszczenia skał) na okazy miejscowej fauny i flory. Wtedy Rysn dostaje od swojego mistrza doniczkę z nieruchomą shinovarską trawą z przykazaniem, by o nią dbała i nie dopuściła do śmierci.

Następnie wraz z Vstimem udają się na Wyspy Reshi, doprowadzić do końca transakcję. Vstim nie wyjaśnia Rysn, co mają kupić, poleca jej tylko doprowadzić do końca transakcję, gdyż sam się rozchorował. Mówi jej też, że Reshi cenią zuchwałość. Wyspa na którą się udają, jest olbrzymim wielkoskorupem o imieniu Relu-Na i równocześnie bogiem.

Rysn próbuje doprowadzić transakcję do końca, rozmawiając najpierw z kupcem Talikiem, a następnie z kobietą-królem. Nie mogąc doprowadzić do końca transakcji decyduje się na zuchwały czyn – rozmowę z kimś mającym większą władzę niż król, samym Relu-Na. Próbując tego, spada z jego głowy i łamie obie nogi, ale przeżywa.

Choć transakcja nigdy nie była zagrożona, bo wszystko było ustalone między Vstimem, a Talikiem – jego byłym uczniem. Mistrz jedynie udawał chorobę, by Rysn mogła zdobyć doświadczenie. Vstim dokonuje zakupu martwego skowrończyka, bardzo rzadkie zwierzę, po które przybył. Sama Rysn otrzymuje żywego przedstawiciela tego gatunku, który jej od teraz towarzyszy.

Wygląd Edytuj

Rysn jest młoda, ma długie czarne włosy i długie, białe thayleńskie brwi. Ubiera się na modłę vorińską, choć nie przywiązuje do tego wielkiej wagi.

Osobowość Edytuj

Rysn jest osobą zdeterminowaną i pochopną, łatwo wydaje pospieszne sądy. Jest też uparta i skłonna do ryzyka. Ze wszystkich sił stara się wywrzeć wrażenie na swoim mistrzu, którego bardzo szanuje.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki