FANDOM

Heroldowie

Autor: Isaac Stewart

Według Vorińskiej teologii Heroldowie są sługami Wszechmocnego. W Epoce Heroldów uważano ich za bóstwa i do dziś oddaje się im cześć Vorińskich Królestwach. Związani Przysięgą, przybywali aby walczyć ze Spustoszeniami. Czas dzielący kolejne Spustoszenia spędzali w Potępieniu, pogrążeniu w cierpieniu. Założyli Zakony Świetlistych Rycerzy aby chronić rodzaj ludzki przed Pustkowcami.

W końcu, po zwycięstwo w kolejnym Spustoszeniu, przygnieceni ciężarem tysiącletnich tortur, dziewięciu Heroldów postanowiło porzucić brzemię, które sami przyjęli, mając nadzieję, że Talenel'Elin wystarczy do podtrzymania Przysięgi. Ogłosili, że ludzkość nareszcie zwyciężyła - w wyniku czego przez ostatnie 4 500 lat wydarzenie to przyjęto nazywać Ostatnim Spustoszeniem bądź Aharietiam w teologii Vonirizmu.

Heroldowie władali Ostrzami Honoru, podobnymi do Ostrzy Odprysku, jednak znacznie potężniejszymi. Nie jest wiadome co stało się z dziewięcioma Heroldami po porzuceni Przysięgi. Potwierdzono jednak, że Shalash pojawiła się w Drodze Królów[1].

ListaEdytuj

Istnieje dziesięciu Heroldów: pięć mężczyzn i pięć kobiet. Każdy z nich reprezentuje jeden Ideał, i jest kojarzony z jedną z dziesięciu Esencji, liczb, Klejnotów, ognisk ciała, własności dusznikowania, pierwotnych i drugorzędnych atrybutów boskich oraz Zakonów Świetlistych Rycerzy.[2]

# Liczba Herold Pierwotny/Drugorzędny Boskie Atrybut Wygląd
1 Jes Jezrien Chroniący Przywódczy Król
2 Nan Nale Sprawiedliwy Pewny siebie Zakapturzony mężczyzna
3 Chach Chanarach (Chana) Odważny Posłużny Kobieta z czymś na podobieństwo hełmu
4 Vev Vedel Kochający Uzdrawiający Zakapturzona kobieta
5 Palah Paliah (Pali) Uczony Szczodry Kobieta z rozwianymi włosami
6 Shash Shalash Twórczy Uczciwy Kobieta z klejnotem na czele
7 Betab Battar Mądry Ostrożny Kobieta z opaską wokół głowy, na włosach
8 Kak Kalak Stanowczy Budowniczy Mężczyzna z odkrytą głową
9 Tanat Talenel (Taln) Godny zaufania Pomysłowy Mężczyzna z hełmem
10 Ishi Ishar Pobożny Prowadzący Starzec z długą brodą

Odniesienia Edytuj

  1. http://www.theoryland.com/intvmain.php?i=612
  2. Ars Arcanum

Więcej z Fandomu

Losowa wiki